Când este timpul să îmi schimb anvelopele?

Toamna este aproape aici, ceea ce înseamnă că iarna este chiar după colț. Mulți oameni își vor schimba în curând anvelopele obișnuite cu anvelope de zăpadă pentru a se pregăti pentru condițiile inevitabile de drum de iarnă. Cu toate acestea, ar trebui să vă gândiți la starea anvelopelor dvs. mai mult decât la această perioadă a anului. De prea multe ori oamenii așteaptă până când se întâmplă ceva rău din cauza calității anvelopelor și este prea târziu.

Anvelopele dumneavoastră trebuie să funcționeze bine și să ofere o aderență sigură în orice condiții meteorologice. Pentru a realiza acest lucru, anvelopele dumneavoastră vor necesita întreținere de rutină. Am vrut să oferim câteva semne cheie că este timpul să vă schimbați anvelopele pentru cei care nu știu.

Adâncimea benzii de rulare

Ce reprezintă o anvelopă uzată? Ei bine, în majoritatea statelor, trebuie să vă schimbați anvelopele atunci când acestea au aproximativ 2/32” din adâncimea rămasă a benzii de rulare, care este distanța dintre baza canelurilor și partea superioară a benzii de rulare. Evident, anvelopele care primesc mai multă uzură din cauza condițiilor meteorologice nefavorabile, ar trebui schimbate înainte de a ajunge în acest punct.

Uzura benzii de rulare

Veți ști că este timpul să verificați adâncimea benzii de rulare atunci când modelul benzii de rulare de pe anvelopă are bare de uzură. Aceste caracteristici vă vor ajuta să determinați când este timpul să vă schimbați anvelopele. Fiecare anvelopă vândută are bare de uzură și este posibil să observați, de asemenea, că include un număr de gradul de uzură a benzii de rulare imprimat pe peretele lateral.

Clasele de uzură a benzii de rulare sunt date anvelopelor de către producător pentru a indica durata de viață estimată a acestora. Cifrele mai mari indică o longevitate mai lungă, dar și obiceiurile tale de condus au un impact semnificativ asupra rezultatelor reale. De exemplu, dacă frânați puternic sau tractați echipamente grele, nu ar trebui să vă bazați prea mult pe acest număr.

Fisuri de cauciuc

Fisurile din cauciuc sunt un factor major în starea generală a anvelopelor dumneavoastră. Condițiile dure, cum ar fi particulele de pe drum și temperaturile extreme, erodează cauciucul, făcând crăpăturile inevitabile. Anvelopele au unele substanțe chimice anti-îmbătrânire, dar această protecție nu durează pentru totdeauna.

S-ar putea să fi auzit de vreme sau de fisuri de ozon înainte. Acestea sunt practic fisuri de suprafață care sunt vizibile doar pe pereții laterali și pe baza canelurilor benzii de rulare. Aceste crăpături nu pun probleme, dar va fi timpul să vă schimbați anvelopele când vor coborî mai adânc în cauciuc. Puteți preveni fisurarea într-o oarecare măsură conducând regulat pentru a ajuta la menținerea elasticității cauciucului. Întreținerea defectuoasă, precum și umflarea insuficientă și excesivă vor duce la fisuri mai devreme, așa că este important să mențineți volumul adecvat de umflare pentru anvelopele dvs.

Bule, vezicule și Bulger

Fii atent la eventualele umflături sau bule din anvelope, deoarece acestea sunt semne directe ale unei probleme grave și trebuie să înlocuiți imediat anvelopa afectată. Bulele indică deteriorarea gravă a căptușelii interioare a anvelopei care poate avea loc dacă loviți o bordură sau experimentați un impact. Asigurați-vă că verificați garanția dacă anvelopele dvs. sunt noi, pentru a evita eventual cheltuieli suplimentare.

Vibrație

Este posibil să fi experimentat un fel de vibrație când conduceți mașina când ați schimbat recent sau ați rotit anvelopele. Nu ignorați niciodată niciun fel de vibrație de la mașina dvs., indiferent cât de repede sau încet conduceți. De obicei, simțiți vibrații prin volan sau în partea din față a mașinii. Acest lucru este destul de comun după întreținerea anvelopelor.

Dacă întâmpinați orice fel de vibrație, ar trebui să aduceți la mecanic sau să verificați următoarele zone:

Piulițe – verificați etanșeitatea acestora

Presiunea anvelopelor – asigurați-vă că fiecare anvelopă este umflată la presiunea recomandată pentru a ajuta la rezolvarea problemelor legate de vibrații

Următoarele ar trebui să fie efectuate de un profesionist pentru a se asigura că totul este în ordine:

Inel de centrare – este posibil să nu fie instalat corect

Echilibrarea greutăților – acestea pot fi greșite

Echilibrul anvelopelor și roților – instalatorii trebuie să efectueze o verificare a echilibrului legăturilor și roților după o rotație sau schimbarea anvelopei

Probleme preexistente – o altă cauză a vibrațiilor poate fi problemele preexistente cu una sau mai multe dintre anvelopele dvs.

Vârstă și anotimp

Pentru a fi în siguranță, acordați întotdeauna atenție vechimii anvelopelor. Pe măsură ce anvelopele dumneavoastră îmbătrânesc, benzile de rulare se pot separa de anvelopă, ceea ce duce la o tracțiune redusă. Expunerea persistentă la căldură, modul în care vă depozitați mașina și modul în care este utilizată pot afecta, de asemenea, calitatea și durata de viață a anvelopelor. Nu toate anvelopele sunt menite să facă față aceluiași număr de mile, luând vehiculul pentru a obține rotații regulate va îmbunătăți longevitatea. 

S-ar putea să credeți că anvelopele dvs. arată grozav și au încă o aderență bună, dar asigurați-vă că aveți anvelopele cele mai potrivite pentru condițiile diferitelor anotimpuri pe care le îndurați. Acest lucru ar putea însemna că aveți două seturi de site-uri – cele care au performanțe mai bune în sezonul uscat și cele sunt concepute pentru o performanță mai bună în anotimpurile umede.